ELEVER OG LÆRERE TESTET NEGATIVT

Elever og lærere som har vært i karantene siden torsdag har testet negativt på covid-19 og vil være ute av karantene senest i morgen, tirsdag. Dette er vi svært glad for.

Før helgen oppfordret vi alle til å ta forholdsregler og ikke utsette seg selv eller andre for smitte. Vi vet at smittespredningen for tiden er stor i aldersgruppen 13-19 år, og smitte blant ungdom kan fort skje igjen.

Takk for alle som deltar i vår felles dugnad for å forhindre smitte både på skolen og i samfunnet for øvrig. Samtidig er det viktig at vi ikke senker skuldrene såpass at vi glemmer at de samme smittevernreglene gjelder:

-       Vask eller sprit alltid hender når du kommer til skolen og går til klasserommet

-       Ingen klemming eller annen fysisk nærkontakt

-       Utenfor klasserommene holder vi avstand på minst en meter

-       Ved symptomer på covid-19 bør vi holde oss hjemme og i ro, og så fort som mulig sørge for å bli testet

Det er hyggelig å møte elever og ansatte som tar smitteutfordringen på en positiv måte og som ønsker å bidra til at ingen blir syke.

Det skal vi klare sammen!