Elev i karantene testet positivt

I dag, torsdag 15. april, fikk skolen melding fra smittevernteamet i Arendal kommune om at en elev som allerede var i karantene hadde testet positivt på covid-19.

Eleven som er smittet går på studiespesialisering på Barbu. Det er den samme klassen som ble satt i karantene lørdag i forrige uke. 14 elever i klassen må dermed forlenge karantenen og teste seg fredag 16.april. I tillegg må 11 elever i programfaget psykologi 1B1 også gå i karantene og teste seg fredag 16.april.

Karantenen kan avsluttes så snart negativ test foreligger.

Ingen husstandsmedlemmer til nærkontaktene behøver å gå i ventekarantene.

Alle berørte er varslet. Skolen holder god kontakt med de lokale smittevernmyndighetene.

For orden skyld gjør vi oppmerksom på at det er de lokale smittevern-myndighetene som avgjør hvem som omfattes av karantene, når og hvor lenge.