Besøk av Tore Renberg

«Ikke tro på det de sier om dere, at dere for eksempel er late og selvopptatte og ikke kan lese.» Sånn startet foredraget til forfatter Tore Renberg da han, i regi av Den kulturelle skolesekken, gjestet skolen onsdag 7. februar.

Og etter å ha fortalt om barndommen sin, en historie som rørte mange, og om bøker og det å være forfatter, fikk han da også bevis på at han har rett. Elevene stilte mange gode spørsmål som Renberg svarte på etter tur. Han fikk god kontakt med elevene og delte ut bøker i øst og vest som takk for innspillene. De som ønsket det, fikk også fine samtaler med forfatteren mens han skrev hilsener til dem i bøker de hadde tatt med. Et veldig hyggelig besøk av et fyrverkeri av en forfatter som er hjertelig velkommen tilbake når som helst.