TO ELEVER SMITTET

Smittevernteamet i Arendal kommune informerte lørdag ettermiddag om at to elever ved Arendal videregående skole, Tyholmen, har testet positivt for Covid-19.

Elever og lærere som var til stede i fellesfagene i 2STTE og en rekke programfag onsdag og torsdag, må dermed i karantene med umiddelbar virkning. Karantenen omfatter i alt 76 elever og 5 lærere.

Husstanden til dem som går i karantene må også i ventekarantene. Kommuneoverlegen anbefaler sterkt at husstanden forblir i karantene inntil nærkontakten har testet seg på dag 7, det vil si 16. eller 17. juni. Nærkontaktene forblir i karantene inntil 19. eller 20.juni.

De berørte elevene, deres foresatte og lærerne som må i karantene er varslet gjennom skolens meldingssystem (SMS).

Det er kommuneoverlegen/smittevernteamet som avgjør hvem som skal i karantene, fra hvilket tidspunkt og varigheten av karantenen.

Det er dessverre for tiden en del smitte blant elever ved de videregående skolene i Agder. Vi minner derfor om viktigheten av å følge smittevernrådene:

- Ingen syke skal møte på skolen

- God hygiene (vaske/sprite hender)

- Unngå fysisk kontakt mellom personer (håndhilsning og

klemming)

- Hold 1 meters avstand i alle situasjoner utenfor klasserommet

- Unngå trengsel og store samlinger