NY ELEV PÅVIST KORONASMITTE

- Det er 70 elever og 3 lærere i Vg3 som i formiddag er satt i karantene. I samråd med smittesporingsteamet i Arendal kommune er alle bedt om å gå i karantene umiddelbart. Det sier Kjell Wedø, rektor ved Arendal videregående skole.

Bakgrunn
-Vi har i dag fått melding fra smittesporingsteamet i Arendal kommune om at en elev er bekreftet smittet med covid-19. De som er bedt om å gå i karantene er vurdert som nærkontakt til denne personen og settes derfor i karantene umiddelbart og ut mandag 16. november. Det innebærer at disse 73 må holde seg hjemme og unngå besøk til karanteneperioden er over. De skal heller ikke ha fysisk kontakt med andre som er i karantene. Smittesporteamet informerer også om at offentlig transport ikke skal benyttes i karantenetiden, opplyser Kjell Wedø.

Vil finne ut om flere har korona
-Alle i karantene er bedt om å teste seg snarest for å avklare eventuell smitte og å lage en liste over egne nærkontakter fra og med 6. november. Listen hentes inn ved positivt svar på korona-test, avslutter Kjell Wedø og minner om at undervisningen for de som er i karantene vil bli fulgt opp digitalt av skolens ansatte.

Se også fylkeskommunens «Ofte stilte spørsmål»

Vil du vite mer om regler for karantene og isolasjon?  Se her