Informasjon fra Helsesykepleierne

Kjære gode og flotte elever ved Arendal vgs. Skoleåret 2021 startet ikke akkurat slik vi hadde lyst til. Mange forventninger og ønsker om å få være sammen med vennegjengen, og drive med fritidsaktiviteter må igjen legges på vent. Dere skulle hatt svart belte i tålmodighetstrening! Vi vet at koronapandemien kan være utfordrende i varierende grader og kanskje spesielt for akkurat dere unge. Dere som har behov for det må gjerne kontakte oss for en prat.

Vi er her for dere og vil prøve å hjelpe dere så langt det lar seg gjøre. Vi kan også formidle kontakt med andre samarbeidspartnere som eksempelvis lege og psykisk helseteam. Vi har taushetsplikt og du får ikke registrert fravær når du er hos en av oss.

Vår tanke er at ingenting er for lite eller for stort å prate om.

Drop inn er fra 09-13.30, det kan det være lurt å bestille time via sms eller mail.

Helsesykepleier Linn er tilgjengelig på Mandag, Torsdag og Fredag på Barbu

TLF 90067656. Mail: linn.fallas@arendal.kommune.no

Mens Helsesykepleier Anja er tilgjengelig på Mandag, tirsdag og onsdag på Tyholmen.

TLF 46949269. Mail:  anja.sigrid.larsen@arendal.kommune.no

Her er noen rutiner som kan være bra for den psykiske helsen nå under koronapandemien:

• Stå opp til fast tid og kom i gang med dagen
  • Få nok søvn
  • Spis regelmessig
  • Tren regelmessig
  • Kom deg ut i dagslys og få frisk luft hver dag
  • Gjør ting som føles meningsfullt og som gjør deg glad
  • Du er viktig for andre - vær en venn og støtt de rundt deg
  • Fokuser på det som gleder deg og det du gleder deg til fremfor å tenke på det du savner
  • Vær sosial innenfor rammene av det som er gjeldende råd